6 sposobów jak Business Intelligence pomaga rozwijać się firmom MŚP
1 września 2021Business Intelligence – trochę statystyk
9 września 2021Jak usprawnić procesy w firmie? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców z sektora MŚP. Po tym pytaniu należałoby zadać kolejne: co chcesz osiągnąć, jakim sytuacjom chcesz zapobiec? Jak przygotować i sprawnie wprowadzić nowe rozwiązania w firmie? Odpowiedź kryje się w analizie danych (Big Data), która dziś już nie jest zarezerwowana wyłącznie dla największych firm, staje się naturalnym kierunkiem rozwoju w małych i średnich przedsiębiorstwach, a w wielu przypadkach wręcz koniecznością (bez sprawnej analityki danych i decyzji o nie opartych, firma nie zdoła utrzymać się na rynku).
Big Data to szukanie, pobieranie, gromadzenie i przetwarzanie dostępnych danych z przeróżnych źródeł. Najważniejsze w Big Data jest przetwarzanie informacji, wyciąganie wniosków i wykorzystywanie ich w praktyce, a nie samo zbieranie danych.
Przykładowe dane, które firma MŚP może gromadzić w ramach codziennych działań:
Każda firma, bez względu na wielkość, musi analizować dane, bo mogą wspomóc nawet najmniejszy biznes. Dziś już coraz więcej przedsiębiorców MŚP ma świadomość, że dane są potrzebne i nie są przeznaczone tylko dla korporacji i gigantów klasy Google lub Amazon. Jednak często zbierają te dane i nic z nimi nie robią, albo nie wiedzą co z nimi zrobić.
Firmy MŚP nie powinny zastanawiać się, czy Big Data jest im obecnie potrzebny, ale jak najlepiej wykorzystać potencjał drzemiący w setkach danych, by zwiększyć zyski.
Niestety, jak podają dane raportu, sektor MŚP wciąż nie wykorzystuje potencjału Big Data, mimo że jest on bardzo duży. W Polsce tylko 7% firm MŚP korzysta z tej technologii, podczas gdy w UE czyni tak 12% firm z tego sektora. Znacznie lepiej jest w przypadku dużych przedsiębiorstw, 26% korzysta z Big Data, jest to niewiele mniej niż średnia dla UE (33%).
Źródło: https://www.digitalpoland.org/assets/publications/big-data-w-polsce/raport-big-data-w-polsce-v2.pdf
Znamy problemy i potrzeby firm MŚP. Nie działamy jak duże firmy doradcze, które oferują złożone działania przez długi okres, na co nie stać sektor MŚP. Nasza oferta odpowiada Twoim potrzebom i możliwościom finansowym.
Zgłoś się do nas, jeśli:
Pokażemy Ci jak cenne dane już posiadasz. O klientach, wynikach sprzedaży, geolokalizacji. Jak cenną bronią dysponujesz w walce o przewagę konkurencyjną, ale nie potrafisz jej użyć.
Jak możesz poprawić wyniki firmy, dzięki przetwarzaniu danych. Jak wiele tracisz, bazując na intuicji, radach przypadkowych osób, niepotwierdzonych informacjach itd. Jak wiele możesz zyskać, dzięki przemyślanym decyzjom opartym na dokładnie przeanalizowanych danych.
Pokażemy Ci, że Excel nie jest wystarczającym narzędziem gromadzenia danych. Nie zapewnia inteligentnej analizy, ani też nie jest wystarczająco szybki. Poza tym to zawsze ręczna praca, która niesie duże ryzyko popełnienia błędu i jest czasochłonna. Przedstawimy Twoje dane w formie interaktywnego wykresu, który rozjaśni najbardziej zawiłe informacje.
Porozmawiamy o Twoich wątpliwościach. Wyjaśnimy Ci na czym polega nasza oferta Big Data, jak działamy, jakie korzyści możemy Ci zagwarantować. Twoi pracownicy już teraz pracują z danymi, angażują swój czas i zasoby firmy, jednak nie widać efektów. Możemy to zmienić.
Chcesz usprawnić procesy w firmie? Chcesz poprawić wynik finansowy firmy – zapraszamy do kontaktu (link do kontaktu)
Gromadzone dane można wykorzystać na wiele sposobów, osiągając różne cele biznesowe w MŚP. Oferować lepsze usługi, przez co skuteczniej prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, prognozować popyt, poprawiać jakość produktów, prowadzić sprawniejszą logistykę, zatrudniać lepszych pracowników, eliminować błędy, które sporo kosztują. To wszystko sprowadza się do najważniejszego – lepszych decyzji biznesowych, które przynoszą zyski i redukują straty.
Dziś analiza danych staje się podstawowym narzędziem zarządzania biznesem. Firmy, które nie skorzystają z Big Data pozostaną w tyle za konkurencją lub wypadną z rynku. Te, które nauczą się korzystać z twardych danych, wygrają z konkurencją. To także dotyczy sektora MŚP.
Powiązane wpisy
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |