CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1
  • Start
  • Oferta
  • Wycena
  • Korzyści
  • Zespół
  • Blog
  • Projekty unijne
  • Kontakt
Umów spotkanie
✕
6 sposobów jak Business Intelligence pomaga rozwijać się firmom MŚP

6 sposobów jak Business Intelligence pomaga rozwijać się firmom MŚP

1 września 2021
Business Intelligence – trochę statystyk

Business Intelligence – trochę statystyk

9 września 2021

Jak usprawnić procesy w firmie MŚP, jak poprawić wynik finansowy firmy, czyli jak zbierać dane

6 września 2021
Jak usprawnić procesy w firmie MŚP, jak poprawić wynik finansowy firmy, czyli jak zbierać dane

Jak usprawnić procesy w firmie? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców z sektora MŚP. Po tym pytaniu należałoby zadać kolejne: co chcesz osiągnąć, jakim sytuacjom chcesz zapobiec? Jak przygotować i sprawnie wprowadzić nowe rozwiązania w firmie? Odpowiedź kryje się w analizie danych (Big Data), która dziś już nie jest zarezerwowana wyłącznie dla największych firm, staje się naturalnym kierunkiem rozwoju w małych i średnich przedsiębiorstwach, a w wielu przypadkach wręcz koniecznością (bez sprawnej analityki danych i decyzji o nie opartych, firma nie zdoła utrzymać się na rynku).

Czym jest Big Data?

Big Data to szukanie, pobieranie, gromadzenie i przetwarzanie dostępnych danych z przeróżnych źródeł. Najważniejsze w Big Data jest przetwarzanie informacji, wyciąganie wniosków i wykorzystywanie ich w praktyce, a nie samo zbieranie danych.

Co pozwala ocenić Big Data?

  • przeanalizować zachowania i preferencje swoich Klientów, by móc dostosować ofertę do ich potrzeb,
  • zmierzyć skuteczność realizowanych działań,
  • zbadać jak wydajnie pracują pracownicy,
  • ocenić jakość podejmowanych działań marketingowych i sprzedażowych,
  • zbadać efektywność kosztową wykorzystania łańcucha dostaw.

Jakie dane może gromadzić firma MŚP

Przykładowe dane, które firma MŚP może gromadzić w ramach codziennych działań:

  • opinie na temat produktów/usług firmy w mediach społecznościowych,
  • wizyty na stronach internetowych,
  • porównanie kampanii marketingowych prowadzonych na stronie www i w social mediach,
  • analiza reklamacji/zapytań/rezygnacji Klientów,
  • dane z systemów CRM, sprzedażowych, sieci sprzedaży,
  • dane z kadr na temat wydajności pracowników,
  • dane z księgowości na temat przychodów i kosztów,
  • podstawowe informacje o potencjalnym Kliencie (wiek, płeć, miejsce zamieszkania), informacje o profilach w mediach społecznościowych. 
  • dane związane z zainteresowaniami (np. facebookowe polubienia, odwiedzane witryny, preferencje zakupowe),
  • analiza danych transakcyjnych (korelacje między zapotrzebowaniem na dane produkty a porą roku lub konkretnym okresem).

Korzyści Big Data

  • Szybka i właściwa reakcja na potrzeby i oczekiwania Klienta. Oferowanie nowych lub bardziej dopasowanych produktów. Zyskanie przewagi konkurencyjnej.
  • Przewidywanie trendów konsumenckich, prowadzenie lepiej dostosowanych kampanii z wyższym współczynnikiem konwersji. Tworzenie bardziej spersonalizowanej oferty. 
  • Zmniejszenie ryzyka biznesowego, modelowanie i przewidywanie zagrożeń oraz łagodzenie skutków wystąpienia ewentualnych niebezpiecznych sytuacji.
  • Poprawa produktywności przedsiębiorstwa (łatwy dostęp do danych).
  • Szybsze i lepsze podejmowanie decyzji. Bardziej świadome działania.

Czy firmy MŚP korzystają z Big Data?

Każda firma, bez względu na wielkość, musi analizować dane, bo mogą wspomóc nawet najmniejszy biznes. Dziś już coraz więcej przedsiębiorców MŚP ma świadomość, że dane są potrzebne i nie są przeznaczone tylko dla korporacji i gigantów klasy Google lub Amazon. Jednak często zbierają te dane i nic z nimi nie robią, albo nie wiedzą co z nimi zrobić.

Firmy MŚP nie powinny zastanawiać się, czy Big Data jest im obecnie potrzebny, ale jak najlepiej wykorzystać potencjał drzemiący w setkach danych, by zwiększyć zyski. 

Niestety, jak podają dane raportu,  sektor MŚP wciąż nie wykorzystuje potencjału Big Data, mimo że jest on bardzo duży. W Polsce tylko 7% firm MŚP korzysta z tej technologii, podczas gdy w UE czyni tak 12% firm z tego sektora. Znacznie lepiej jest w przypadku dużych przedsiębiorstw, 26% korzysta z Big Data, jest to niewiele mniej niż średnia dla UE (33%).

Źródło: https://www.digitalpoland.org/assets/publications/big-data-w-polsce/raport-big-data-w-polsce-v2.pdf

Jak możemy Ci pomóc. Nasza oferta analizy danych ściśle odpowiada potrzebom i możliwościom finansowym firm MŚP

Znamy problemy i potrzeby firm MŚP. Nie działamy jak duże firmy doradcze, które oferują złożone działania przez długi okres, na co nie stać sektor MŚP. Nasza oferta odpowiada Twoim potrzebom i możliwościom finansowym.

Zgłoś się do nas, jeśli:

  • nie zbierasz danych,
  • zbierasz, ale ich nie przetwarzasz,
  • nie masz pomysłu na ich późniejsze zastosowanie.
  • gromadzisz je w Excelu.
  • wahasz się, nie jesteś przekonany do Big Data, masz wątpliwości czy to nie kolejny, zbędny wydatek.

Pokażemy Ci jak cenne dane już posiadasz. O klientach, wynikach sprzedaży, geolokalizacji. Jak cenną bronią dysponujesz w walce o przewagę konkurencyjną, ale nie potrafisz jej użyć. 

Jak możesz poprawić wyniki firmy, dzięki przetwarzaniu danych. Jak wiele tracisz, bazując na intuicji, radach przypadkowych osób, niepotwierdzonych informacjach itd. Jak wiele możesz zyskać, dzięki przemyślanym decyzjom opartym na dokładnie przeanalizowanych danych.

Pokażemy Ci, że Excel nie jest wystarczającym narzędziem gromadzenia danych. Nie zapewnia inteligentnej analizy, ani też nie jest wystarczająco szybki. Poza tym to zawsze ręczna praca, która niesie duże ryzyko popełnienia błędu i jest czasochłonna. Przedstawimy Twoje dane w formie interaktywnego wykresu, który rozjaśni najbardziej zawiłe informacje.

Porozmawiamy o Twoich wątpliwościach. Wyjaśnimy Ci na czym  polega nasza oferta Big Data, jak działamy, jakie korzyści możemy Ci zagwarantować. Twoi pracownicy już teraz pracują z danymi, angażują swój czas i zasoby firmy, jednak nie widać efektów. Możemy to zmienić.

Chcesz usprawnić procesy w firmie? Chcesz poprawić wynik finansowy firmy – zapraszamy do kontaktu (link do kontaktu)

Gromadzone dane można wykorzystać na wiele sposobów, osiągając różne cele biznesowe w MŚP. Oferować lepsze usługi, przez co skuteczniej prowadzić działania marketingowe i sprzedażowe, prognozować popyt, poprawiać jakość produktów, prowadzić sprawniejszą logistykę, zatrudniać lepszych pracowników, eliminować błędy, które sporo kosztują. To wszystko sprowadza się do najważniejszego – lepszych decyzji biznesowych, które przynoszą zyski i redukują straty.

Dziś analiza danych staje się podstawowym narzędziem zarządzania biznesem. Firmy, które nie skorzystają z Big Data pozostaną w tyle za konkurencją lub wypadną z rynku. Te, które nauczą się korzystać z twardych danych, wygrają z konkurencją. To także dotyczy sektora MŚP. 

Udostępnij

Powiązane wpisy

28 kwietnia 2022

Nowy automatyczny system raportowania, który rozwiązuje problemy małych firm


Czytaj więcej
SMALL big DATA dla małych firm
23 września 2021

SMALL big DATA – „Wielkie” dane w MAŁYCH firmach


Czytaj więcej
5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)
20 września 2021

5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)


Czytaj więcej

CTF_logo_RGB-1

+48 602 794 347 ctf@ctf.com.pl

Chcesz podejmować lepsze decyzje i odpowiadać na potrzeby Klientów?
Skorzystaj z naszej usługi.

Lokalizacja


CTF Sp.z.o.o
Sienkiewicza 11
38-100 Strzyżów

Godziny otwarcia


Jesteśmy do Twojej dyspozycji
5 dni w tygodniu
Poniedziałek - piątek

730 - 1600


Skontaktuj się z nami


Zaproponujemy Ci ofertę w cenie dostępnej dla małej firmy.
+48 602 794 347
ctf@ctf.com.pl
Network Interactive © 2022
    Umów spotkanie
      Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej. Akceptuję Czytaj więcej »
      Manage consent
      Necessary
      Always Enabled
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
      CookieDurationDescription
      cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
      cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
      cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
      cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
      cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
      viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
      Functional
      Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
      Performance
      Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
      Analytics
      Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
      Advertisement
      Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
      Others
      Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
      SAVE & ACCEPT