5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP
16 września 2021SMALL big DATA – „Wielkie” dane w MAŁYCH firmach
23 września 2021Powszechnie utarło się przekonanie, że BI (Business Intelligence) jako sposób usprawnienia procesów w firmie jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych firm. Jest to jednak wielkie nieporozumienie. Małe firmy mogą podjąć wiele prostych kroków, aby rozpocząć przygodę z BI.
Według statystyk biznesowych z 2020 r. około 87% firm jest niedojrzałych w zakresie business intelligence, co skutkuje brakiem organizacyjnej strategii danych. Dojrzałość Business Intelligence zostaje wzmocniona przez połączenie trzech prostych i łatwych trendów w BI: wizualizacji danych, zarządzania jakością danych i samoobsługowego BI. W tym artykule przyjrzymy się pięciu sposobom, dzięki którym firmy każdej wielkości mogą przyspieszyć dojrzałość BI.
1. Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)
Gromadzenie, przechowywanie i zarządzanie wszystkimi danymi generowanymi przez firmę może być czasochłonne i marnotrawne, jeśli nie zostanie wykonane prawidłowo. Większość MŚP nie ma czasu, ani zasobów na przetwarzanie kompleksowych raportów dotyczących danych, dlatego ważne jest, aby skoncentrować się na zdefiniowanych wskaźnikach KPI.
Poniżej przykład kilku wskaźników, które większość firm powinna śledzić:
Ważne jest, aby skupić się na wskaźnikach KPI generowanych przez Twoją firmę i sposobie zbierania danych do analizy. Rozpoczynając strategię dotyczącą danych, możesz lepiej zrozumieć, w jaki sposób dane mogą ulepszyć Twój biznes i doprowadzić firmę do lepszej dojrzałości BI.
2. Zbieranie i podsumowanie danych
W zależności od platformy, z której korzysta Twoja firma do zbierania danych, ważne jest rozpoczęcie automatyzacji tego procesu. Niezbędne jest, aby KPI były automatycznie wprowadzane do platformy przechowywania danych. Różne informacje mogą być przechowywane w różnych lokalizacjach, w zależności od aktualnej struktury biznesowej.
Kolejnym krokiem jest scalenie danych przed wygenerowaniem odpowiednich informacji (nie jest to łatwe zadanie). Na szczęście, jeśli nie masz własnych zasobów, możesz skorzystać z samoobsługowych usług BI, aby łatwo integrować dane na wielu platformach i tworzyć wizualizacje danych i informacji. Jest to druga najważniejsza rzecz dla każdej firmy, poza podejmowaniem decyzji o tym, jakie informacje należy zbierać.
Wizualizacja to najbardziej użyteczny sposób na zrozumienie danych, niezależnie od poziomu doświadczenia z danymi. Wizualizacja generuje wyrażenia, które ułatwiają zrozumienie złożonych relacji zachodzących w Twojej firmie.
Cyfryzacja nie tylko pomaga w tworzeniu znaczącej analizy biznesowej, ale jeśli zostanie wykonana prawidłowo, może znacznie poprawić wydajność operacyjną i wrażenia klientów. Digitalizacja wszystkiego otwiera szeroką gamę niedrogich usług analitycznych online, które umożliwiają analitykę dla firm każdej wielkości.
W świecie biznesu panuje powszechne błędne przekonanie, że najważniejszymi danymi są liczby. Dane jakościowe są równie ważne. Opinie klientów, kontakty klientów, recenzje, rekomendacje itd. są niezbędne do zrozumienia i ulepszenia Twojej firmy.
Dane ilościowe często pomagają zrozumieć wyniki analizy jakościowej, a nawet mogą ujawnić nieobserwowane trendy w danych jakościowych.
Aby firma mogła czerpać korzyści z silnego BI, musi zbierać i interpretować informacje o danych jakościowych i ilościowych. Pozwala to na bardziej świadome i efektywne podejmowanie decyzji, dając Ci przewagę konkurencyjną.
Obecnie istnieje wiele przystępnych cenowo i łatwych w użyciu platform i produktów, które pomagają małym firmom spełnić powyższe wymagania dotyczące BI. Są one kluczowe do uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Powiązane wpisy
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |