Business Intelligence – trochę statystyk
9 września 20215 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)
20 września 2021Kiedy prowadzisz małą firmę, dążysz do jej rozwoju i przyjmujesz strategie, które pomogą Ci osiągnąć ten wzrost. Ale skąd wiesz, czy ta strategia działa? Możesz odpowiedzieć na to pytanie, używając kluczowych wskaźników (KPI) do śledzenia wydajności i sukcesu.
Istnieją dziesiątki wskaźników KPI, jednak kluczem jest zidentyfikowanie tych, które są najistotniejsze dla sektora MŚP.
Opracowaliśmy listę 5 kluczowych wskaźników wydajności dla małych firm. Przyjrzyjmy się bliżej, jak te środki mogą przyczynić się do sukcesu MŚP
Miesięczny przychód cykliczny odnosi się do stałego dochodu, jaki co miesiąc generujesz od swoich subskrybentów. Pomiar MRR daje wgląd w to, co musisz zrobić, aby dalej rozwijać swoją firmę.
MRR = Suma wszystkich Twoich cyklicznych płatności przychodu wygenerowanych w ciągu miesiąca. W największym uproszczeniu, suma pieniędzy, która na koniec miesiąca spływa na konto Twojej firmy.
W dobrze działającym biznesie subskrypcyjnym wartość ta będzie z czasem wzrastać. Jeśli wykres MRR zaczyna się z czasem spłaszczać, musisz szybko przeanalizować, dlaczego tak się dzieje.
Są to bezpośrednie koszty, które ponosisz, wytwarzając sprzedawany przez siebie produkt. KWS nie obejmuje kosztów stałych, których nie można (lub trudno) dokładnie powiązać ze sprzedanymi produktami.
W przypadku małych firm koszt ten może obejmować koszty licencji na oprogramowanie, koszty pracy (sprzedaż i wsparcie) oraz koszty dostawy. Śledząc ten KPI, możesz zrozumieć, jak kontrolować koszty i zwiększać rentowność.
KWS = Koszty licencji + Koszty pracy + Koszty dostawy
W świecie MŚP dochód, który generujesz, jest bardzo ważny w ocenie kondycji Twojego biznesu MŚP. Jest to jeden z najczęściej używanych wskaźników pomiaru sukcesu.
Jeśli Twój zysk operacyjny netto wynosi mniej niż 10% całkowitej sprzedaży, musisz znaleźć sposób na obniżenie kosztów lub zwiększenie sprzedaży.
Dochód operacyjny netto = Przychody ogółem – Koszty operacyjne
Bez względu na wielkość, małe i średnie firmy muszą wydawać pieniądze na pozyskiwanie nowych klientów. CAC odnosi się do średniej kwoty wydanej na pozyskanie klienta. Każde MŚP powinno ocenić CAC, porównując go z zyskiem netto wygenerowanym przez klienta. Miernik wartości długoterminowej klienta (CLV) służy do pomiaru zysku generowanego przez klientów. Każda firma musi upewnić się, czy jej CLV jest wyższy niż CAC.
CAC = Całkowity koszt marketingowy pozyskania nowych klientów / Liczba pozyskanych nowych klientów.
CLV = Przychody wygenerowane przez klientów — początkowa kwota wydana na pozyskanie klientów.
Jest to jeden z najlepszych wskaźników KPI dla MŚP, aby ocenić wartość swoich klientów. Możesz użyć tego wskaźnika, aby określić, ile wydajesz na obsługę klientów, a którzy klienci nie osiągają zysku. Wiedząc o tym, możesz znaleźć sposoby na obniżenie ogólnych kosztów i zwiększenie zysków.
CC = Średni przychód na klienta – średni koszt sprzedanych towarów
Wskaźniki wydajności odgrywają ważną rolę w rozwoju Twojej firmy. MŚP, które monitorują swoje wyniki, zawsze mają większą przewagę nad innymi firmami, jeśli chodzi o dowiadywanie się, co się u nich sprawdza, a co nie. Powyższe kluczowe wskaźniki
Powiązane wpisy
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |