Jak usprawnić procesy w firmie MŚP, jak poprawić wynik finansowy firmy, czyli jak zbierać dane
6 września 2021Business Intelligence (BI), czyli analityka biznesowa, to proces przekształcania surowych danych w czytelne informacje biznesowe, które zmieniają się później w wiedzę wspierającą podejmowanie decyzji i świadome analizowanie działań w firmie.
Analityka biznesowa (Business Intelligence) pozwala firmom MŚP wykorzystać duży potencjał Big Data, świadomie podejmować decyzje w oparciu o twarde dane, unikać błędnych i ryzykownych kroków.
Głównym celem analityki biznesowej jest pomoc dyrektorom, liderom biznesowym w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych opartych na danych. Wiele firm MŚP korzysta z Business Intelligence, by obniżyć koszty, identyfikować lepsze możliwości biznesowe i wykrywać nieefektywne procesy.
Business Intelligence pomaga w:
Sprawdź kilka sposobów jak analityka biznesowa pomaga firmom MŚP w rozwoju.
#1 Inteligentniejszy proces podejmowania decyzji
Inteligentne rozwiązanie CRM przekazuje właścicielom firmy twarde dane, które umożliwiają podejmowanie strategicznych decyzji.
#2 Lepsza obsługa Klienta
Dzięki analizie danych firma może lepiej zrozumieć potrzeby Klienta, przygotować bardziej dopasowaną ofertę, zapewnić lepszą obsługę Klienta, czyli sprawić, że poziom jego zadowolenia będzie wysoki i nie odejdzie do konkurencji.
#3 Lepsza wiedza o Kliencie
Narzędzia typu CRM pomagają firmom MŚP zrozumieć, w jaki sposób ich Klienci wchodzą z nimi w interakcje i znaleźć sposób dotarcia do swojej grupy docelowej. Analityka biznesowa dostarcza szczegółowych informacji na temat zachowań i trendów kupujących, a co najważniejsze pozwala udoskonalić strategię sprzedaży, marketingu i rozwoju firmy.
#4 Lepsza produktywność
Dzięki Business Intelligence właściciele firm mogą:
#5 Planowanie lepszej przyszłości dla biznesu
Inwestowanie w lepsze oprogramowanie do analizy biznesowej i wykwalifikowanych specjalistów do zarządzania tymi narzędziami, pozwala firmom zwiększyć ich zdolność do przewidywania trendów rynkowych, wzorców zakupowych konsumentów i optymalnie wykorzystać zasoby.
#6 Przydatne informacje
Wszystkie zebrane dane można przekształcić w przydatne informacje, które pomogą firmom MŚP wyprzedzić konkurencję.
Obalamy mit
Zakorzenił się dość mocno w biznesie mit, że Business Intelligence jest tak kosztowny, że tylko korporacje mogą z niego korzystać, natomiast MŚP po prostu nie stać. Wcale tak nie jest. Współcześni dostawcy systemów CRM współpracują z małymi i średnimi firmami, pozwalając im na wykorzystanie potencjału analizy biznesowej. Pojawiają się oferty dostosowane do potrzeb i budżetu MŚP.
Różnica jest taka, że większe firmy mają znaczny budżet na zatrudnienie całych działów zajmujących się zbieraniem i przetwarzaniem danych. Mniejsze firmy muszą polegać na samoobsługowych platformach Business Intelligence i wewnętrznym przechowywaniu danych. Niemniej jednak włączenie analityki biznesowej jest równie ważne i potrzebne w każdej firmie, niezależnie od wielkości.
Powiązane wpisy
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |