CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1
  • Start
  • Oferta
  • Wycena
  • Korzyści
  • Zespół
  • Blog
  • Projekty unijne
  • Kontakt
Umów spotkanie
✕
Business Intelligence – trochę statystyk

Business Intelligence – trochę statystyk

9 września 2021
5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)

5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)

20 września 2021

5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP

16 września 2021
5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP

Kiedy prowadzisz małą firmę, dążysz do jej rozwoju i przyjmujesz strategie, które pomogą Ci osiągnąć ten wzrost. Ale skąd wiesz, czy ta strategia działa? Możesz odpowiedzieć na to pytanie, używając kluczowych wskaźników (KPI) do śledzenia wydajności i sukcesu.

Istnieją dziesiątki wskaźników KPI, jednak kluczem jest zidentyfikowanie tych, które są najistotniejsze dla sektora MŚP.

Opracowaliśmy listę 5 kluczowych wskaźników wydajności dla małych firm. Przyjrzyjmy się bliżej, jak te środki mogą przyczynić się do sukcesu MŚP

1. Miesięczny dochód cykliczny (MRR)

Miesięczny przychód cykliczny odnosi się do stałego dochodu, jaki co miesiąc generujesz od swoich subskrybentów. Pomiar MRR daje wgląd w to, co musisz zrobić, aby dalej rozwijać swoją firmę.

MRR = Suma wszystkich Twoich cyklicznych płatności przychodu wygenerowanych w ciągu miesiąca. W największym uproszczeniu, suma pieniędzy, która na koniec miesiąca spływa na konto Twojej firmy.

W dobrze działającym biznesie subskrypcyjnym wartość ta będzie z czasem wzrastać. Jeśli wykres MRR zaczyna się z czasem spłaszczać, musisz szybko przeanalizować, dlaczego tak się dzieje.

2. Koszt sprzedanych towarów (KWS)

Są to bezpośrednie koszty, które ponosisz, wytwarzając sprzedawany przez siebie produkt. KWS nie obejmuje kosztów stałych, których nie można (lub trudno) dokładnie powiązać ze sprzedanymi produktami.

W przypadku małych firm koszt ten może obejmować koszty licencji na oprogramowanie, koszty pracy (sprzedaż i wsparcie) oraz koszty dostawy. Śledząc ten KPI, możesz zrozumieć, jak kontrolować koszty i zwiększać rentowność.

KWS = Koszty licencji + Koszty pracy + Koszty dostawy

3. Dochód operacyjny netto

W świecie MŚP dochód, który generujesz, jest bardzo ważny w ocenie kondycji Twojego biznesu MŚP. Jest to jeden z najczęściej używanych wskaźników pomiaru sukcesu.

Jeśli Twój zysk operacyjny netto wynosi mniej niż 10% całkowitej sprzedaży, musisz znaleźć sposób na obniżenie kosztów lub zwiększenie sprzedaży.

Dochód operacyjny netto  = Przychody ogółem –  Koszty operacyjne

4. Koszt pozyskania klienta (CAC) i wartość życiowa klienta (CLV)

Bez względu na wielkość, małe i średnie firmy muszą wydawać pieniądze na pozyskiwanie nowych klientów. CAC odnosi się do średniej kwoty wydanej na pozyskanie klienta. Każde MŚP powinno ocenić CAC, porównując go z zyskiem netto wygenerowanym przez klienta. Miernik wartości długoterminowej klienta (CLV) służy do pomiaru zysku generowanego przez klientów. Każda firma musi upewnić się, czy jej CLV jest wyższy niż CAC.

CAC = Całkowity koszt marketingowy pozyskania nowych klientów / Liczba pozyskanych nowych klientów.

CLV = Przychody wygenerowane przez klientów — początkowa kwota wydana na pozyskanie klientów.

5. Wkład klienta (CC)

Jest to jeden z najlepszych wskaźników KPI dla MŚP, aby ocenić wartość swoich klientów. Możesz użyć tego wskaźnika, aby określić, ile wydajesz na obsługę klientów, a którzy klienci nie osiągają zysku. Wiedząc o tym, możesz znaleźć sposoby na obniżenie ogólnych kosztów i zwiększenie zysków.

CC = Średni przychód na klienta – średni koszt sprzedanych towarów

 


Wskaźniki wydajności odgrywają ważną rolę w rozwoju Twojej firmy. MŚP, które monitorują swoje wyniki, zawsze mają większą przewagę nad innymi firmami, jeśli chodzi o dowiadywanie się, co się u nich sprawdza, a co nie. Powyższe kluczowe wskaźniki

Udostępnij

Powiązane wpisy

28 kwietnia 2022

Nowy automatyczny system raportowania, który rozwiązuje problemy małych firm


Czytaj więcej
SMALL big DATA dla małych firm
23 września 2021

SMALL big DATA – „Wielkie” dane w MAŁYCH firmach


Czytaj więcej
5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)
20 września 2021

5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)


Czytaj więcej

CTF_logo_RGB-1

+48 602 794 347 ctf@ctf.com.pl

Chcesz podejmować lepsze decyzje i odpowiadać na potrzeby Klientów?
Skorzystaj z naszej usługi.

Lokalizacja


CTF Sp.z.o.o
Sienkiewicza 11
38-100 Strzyżów

Godziny otwarcia


Jesteśmy do Twojej dyspozycji
5 dni w tygodniu
Poniedziałek - piątek

730 - 1600


Skontaktuj się z nami


Zaproponujemy Ci ofertę w cenie dostępnej dla małej firmy.
+48 602 794 347
ctf@ctf.com.pl
Network Interactive © 2022
    Umów spotkanie
      Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej. Akceptuję Czytaj więcej »
      Manage consent
      Necessary
      Always Enabled
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
      CookieDurationDescription
      cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
      cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
      cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
      cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
      cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
      viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
      Functional
      Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
      Performance
      Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
      Analytics
      Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
      Advertisement
      Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
      Others
      Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
      SAVE & ACCEPT