CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1CTF_logo_RGB-1
  • Start
  • Oferta
  • Wycena
  • Korzyści
  • Zespół
  • Blog
  • Projekty unijne
  • Kontakt
Umów spotkanie
✕
5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP

5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP

16 września 2021
SMALL big DATA dla małych firm

SMALL big DATA – „Wielkie” dane w MAŁYCH firmach

23 września 2021

5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)

20 września 2021
5 łatwych sposobów dla małych firm na wykorzystanie Business Intelligence (BI)

Powszechnie utarło się przekonanie, że BI (Business Intelligence) jako sposób usprawnienia procesów w firmie jest zarezerwowany wyłącznie dla dużych firm. Jest to jednak wielkie nieporozumienie. Małe firmy mogą podjąć wiele prostych kroków, aby rozpocząć przygodę z BI.

Według statystyk biznesowych z 2020 r. około 87% firm jest niedojrzałych w zakresie business intelligence, co skutkuje brakiem organizacyjnej strategii danych. Dojrzałość Business Intelligence zostaje wzmocniona przez połączenie trzech prostych i łatwych trendów w BI: wizualizacji danych, zarządzania jakością danych i samoobsługowego BI. W tym artykule przyjrzymy się pięciu sposobom, dzięki którym firmy każdej wielkości mogą przyspieszyć dojrzałość BI.

1.  Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)
Gromadzenie, przechowywanie i zarządzanie wszystkimi danymi generowanymi przez firmę może być czasochłonne i marnotrawne, jeśli nie zostanie wykonane prawidłowo. Większość MŚP nie ma czasu, ani zasobów na przetwarzanie kompleksowych raportów dotyczących danych, dlatego ważne jest, aby skoncentrować się na zdefiniowanych wskaźnikach KPI.

Poniżej przykład kilku wskaźników, które większość firm powinna śledzić:

  • Sprzedaż, powtórne zakupy, dzienna sprzedaż itp.
  • Ruch na stronie i interakcje w mediach społecznościowych.
  • Zadowolenie konsumentów.
  • Logistyka dostaw, zarządzanie zapasami itp.

Ważne jest, aby skupić się na wskaźnikach KPI generowanych przez Twoją firmę i sposobie zbierania danych do analizy. Rozpoczynając strategię dotyczącą danych, możesz lepiej zrozumieć, w jaki sposób dane mogą ulepszyć Twój biznes i doprowadzić firmę do lepszej dojrzałości BI.

2. Zbieranie i podsumowanie danych
W zależności od platformy, z której korzysta Twoja firma do zbierania danych, ważne jest rozpoczęcie automatyzacji tego procesu. Niezbędne jest, aby KPI były automatycznie wprowadzane do platformy przechowywania danych. Różne informacje mogą być przechowywane w różnych lokalizacjach, w zależności od aktualnej struktury biznesowej.

Kolejnym krokiem jest scalenie danych przed wygenerowaniem odpowiednich informacji (nie jest to łatwe zadanie). Na szczęście, jeśli nie masz własnych zasobów, możesz skorzystać z samoobsługowych usług BI, aby łatwo integrować dane na wielu platformach i tworzyć wizualizacje danych i informacji. Jest to druga najważniejsza rzecz dla każdej firmy, poza podejmowaniem decyzji o tym, jakie informacje należy zbierać.

3. Wizualizacja

Wizualizacja to najbardziej użyteczny sposób na zrozumienie danych, niezależnie od poziomu doświadczenia z danymi. Wizualizacja generuje wyrażenia, które ułatwiają zrozumienie złożonych relacji zachodzących w Twojej firmie.

4. Cyfryzacja priorytetem

Cyfryzacja nie tylko pomaga w tworzeniu znaczącej analizy biznesowej, ale jeśli zostanie wykonana prawidłowo, może znacznie poprawić wydajność operacyjną i wrażenia klientów. Digitalizacja wszystkiego otwiera szeroką gamę niedrogich usług analitycznych online, które umożliwiają analitykę dla firm każdej wielkości.

5. Różnica między danymi jakościowymi i ilościowymi

W świecie biznesu panuje powszechne błędne przekonanie, że najważniejszymi danymi są liczby. Dane jakościowe są równie ważne. Opinie klientów, kontakty klientów, recenzje, rekomendacje itd. są niezbędne do zrozumienia i ulepszenia Twojej firmy.

Dane ilościowe często pomagają zrozumieć wyniki analizy jakościowej, a nawet mogą ujawnić nieobserwowane trendy w danych jakościowych.

Aby firma mogła czerpać korzyści z silnego BI, musi zbierać i interpretować informacje o danych jakościowych i ilościowych. Pozwala to na bardziej świadome i efektywne podejmowanie decyzji, dając Ci przewagę konkurencyjną.

 


Obecnie istnieje wiele przystępnych cenowo i łatwych w użyciu platform i produktów, które pomagają małym firmom spełnić powyższe wymagania dotyczące BI. Są one kluczowe do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Udostępnij

Powiązane wpisy

28 kwietnia 2022

Nowy automatyczny system raportowania, który rozwiązuje problemy małych firm


Czytaj więcej
SMALL big DATA dla małych firm
23 września 2021

SMALL big DATA – „Wielkie” dane w MAŁYCH firmach


Czytaj więcej
5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP
16 września 2021

5 kluczowych wskaźników wydajności, które musisz śledzić, aby zmierzyć swój sukces MŚP


Czytaj więcej

CTF_logo_RGB-1

+48 602 794 347 ctf@ctf.com.pl

Chcesz podejmować lepsze decyzje i odpowiadać na potrzeby Klientów?
Skorzystaj z naszej usługi.

Lokalizacja


CTF Sp.z.o.o
Sienkiewicza 11
38-100 Strzyżów

Godziny otwarcia


Jesteśmy do Twojej dyspozycji
5 dni w tygodniu
Poniedziałek - piątek

730 - 1600


Skontaktuj się z nami


Zaproponujemy Ci ofertę w cenie dostępnej dla małej firmy.
+48 602 794 347
ctf@ctf.com.pl
Network Interactive © 2022
    Umów spotkanie
      Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej. Akceptuję Czytaj więcej »
      Manage consent
      Necessary
      Always Enabled
      Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
      CookieDurationDescription
      cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
      cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
      cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
      cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
      cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
      viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
      Functional
      Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
      Performance
      Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
      Analytics
      Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
      Advertisement
      Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
      Others
      Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
      SAVE & ACCEPT